Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

SÄS fortsätter att imponera...

Av Catta - 14 januari 2011 21:20

Är det inte underligt hur vissa drabbas av den enda tragedin efter den andra? Min vän som genomgick en hysterektomi är en sådan stackars olycksfågel. Allt som kan gå fel verkar göra det. Det ena osannolika efter det andra inträffar. Först gjorde de ju sönder urinledaren, sedan skulle de försöka fixa det med en stent. Den operationen misslyckades och de fick inte i den, men skam den som ger sig. De skulle vid operation nr.3 försöka gå in från ett annat håll, genom njuren, och det klarade de faktiskt av. De klarade även av att inte hålla henne sövd tillräckligt länge, varpå hon vaknade upp och försökte prata med slangar och diverse föremål i halsen. Bortsett från detta uppvaknande så skulle man kunna tro att det nu kan börja bli frid och fröjd och att hon således skulle kunna vara på bättringsvägen. Men nä.


Komplikationer tillstötte. Fler undersökningar. Mer röntgen. Mer sjukhusvistelse. Mer klåperi. Under den senaste operationen har de lyckats förstöra lite mer. Varför nöja sig med en urinledare liksom? Lika bra att perforera urinblåsan också när man ändå är igång. Jag är mållös...


Imorgon ska the brain-trust ha möte och försöka komma på en handlingsplan. En ny, och jäkligt invasiv operation är planerad till imorgon eftermiddag. Men först måste de komma på hur sjutton de ska göra. Snillen spekulerar.


Tycker själv att detta låter som en dålig sjukhusskröna och jag hoppas verkligen att varken jag eller någon annan i min bekantskapskrets någonsin behöver operera bort livmodern. Ingen vill nog ligga i en sjukhussäng med slangar och dränage från alla håll och kanter och pumpas full med ketogan och andra cocktails. Fy fan, på ren svenska.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catta - 26 april 2011 22:46

Ett litet blogginlägg om försvinnande påsklov, getingar, grillning, kattspyor, fästingar, Moët och lite annat...             Sedär ja, då har man äntligen hunnit läsa Ulricehamns Tidning från lördagen den 23:e april. It’s safe to say att j...

Av Catta - 4 april 2011 19:32

Återigen har jag lyst med min frånvaro, och jag känner stor empati för mina fans som tvingats gå igenom denna prövning. Att inte få ta del av mina tankar och funderingar kring essentiella frågor måste ha genererat en enorm känsla av hopplöshet och ap...

Av Catta - 26 februari 2011 10:36


Beware: brevis esse laboro, obscurus fio... typ... i ett nötskal :-P   Har varit lite off the grid (fast med bekvämligheter) ett tag när det gäller bloggande. Detta på grund av randiga skäl och rutiga orsaker. Mycket har hänt sedan mitt senaste a...

Av Catta - 21 januari 2011 20:26

Denna arbetsdag var inte lika bra som föregående, due to skolkande elever. Emellertid tänker jag inte hänga läpp för det då det inte är jag som personligen drabbas. För egen del så är det väldigt lugnt och stillsamt, för att inte säga fördelaktigt fö...

Av Catta - 20 januari 2011 16:20

                        Torsdag eftermiddag och arbetsveckan är nästan slut:-) Jag kan inte begripa var tiden tar vägen (Signe, 87).  Tycker det känns som att det mest är måndag och fredag hela tiden, ā la Groundhog Day. Ämnar babbla några rader o...

Skapa flashcards