Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Catta - 5 januari 2011 00:50

Sitter och slöbläddrar lite i reklamblad och Avisan för Hårda Nyheter. Läser att striden om Sporthotellet är över (trist utgång, ty Johnny lagade jäkligt god mat). Läser att vårt kommunalråd gjort sin första arbetsdag  (som kommunalråd alltså ;-). Grattis Lars! Och grattis Ulricehamn, till blå vindar på toppen. Läser vidare att Coco Thai inte avser att sälja, trots att haket ligger ute på blocket, samt att nuvarande ägare till Innegården lämnar över till ny innehavare, vars identitet för närvarande är superhemlig. Coco Thai ville ”testa marknaden” och ”se vilket intresse som finns” och Innegårdarna vill ”vidare till andra utmaningar”. Jaja… Livet är fullt av omskrivningar.


Läser också ytterligare en insändare om den stora omorganisationen och har lite svårt att ta ställning till förre skolchefens uttalande om att lärare är ”vana att jobba självständigt och ta ansvar”. Jo, tacka f*n för det… Men ponera att alla lärare inte är kapabla till självständigt arbete och ansvarstagande? Jaja…


Tycker i alla fall att det är våldsamt skönt att jul och nyår är över och att livet kan återgå till det normala. Visst, både jul och nyår var najs, men det är skönt med lite rutin i vardagen. Julafton firades först med min sambos familj, och sedan med min (det vill säga med min mor och min 90-åriga mormor).

        

Nyår visste vi inte riktigt vad vi skulle göra/välja så jag blev uppriktigt kanonglad då sambon sa ”Kan vi inte bara vara själva och laga lite god mat?”

                           


Det ska i alla fall bli skönt att börja jobba igen på måndag nästa vecka. Har förstås jobbat en del hemma (rättning är mitt ok att bära) men det är nästan så jag längtar efter att väckarklockan ska ringa. Apropå kneget så fick jag glädjande nyheter häromdagen. Får snart tillbaka en kollega och vän till Tingsholm, och det gör mig fantastiskt glad!   


         


Det är så många som är borta nu, på grund av ”nya utmaningar”, gravledigheter och dylikt. Det har helt enkelt inte varit lika roligt på jobbet som det var för ungefär ett år sedan. Missförstå mig inte, jag trivs som fasen, men som person är jag nog lite avogt inställd till förändringar. Det kan förstås hänga samman med att jag upplevt ganska många tvärvändningar i livet, men vad vet jag.


Bläddrade som sagt i reklamblad också och har semiallvarliga funderingar på att investera i en ny kamera. Min nyårsintention (ej löfte!) var visserligen att dra ner på shopaholicbetéendet, men en kamera räknas nog inte;-) Är ju lite foto-nazi så det vore kul med bra bilder med lite jäkla kvalitet.


Imorgon kommer en kille hit för att skotta villa-och verandatak. Vårdslöst skönt att slippa göra det själv! En kollega har vid ett par tillfällen, smått spjuveraktigt, sagt att det är min stil att leja bort saker som ska utföras, och det ligger väl något i det. Det verkar emellertid som att jag har dåligt inflytande på min sambo också, för han behövde ungefär 30 sekunder på sig för att komma fram till att det nog var en bra idé;-)


Nu ska jag plöja ett par avsnitt West Wing (börjar bli expert på USA:s konstitution) medan torktumlaren blir klar, sedan ska jag ta mig upp för en klistrig trappa (renovering pågår fortfarande) och somna som en klubbad säl.


                                                        Nattinatt!




Ovido - Quiz & Flashcards