Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Syrahallisar, julklappsstress och annat BS.

Av Catta - 9 december 2010 20:13

Startade dagen med kraftfull och mycket spännande huvudvärk. Så har veckan sett ut i allmänhet. Enligt uppgift är det något som just nu går på kneget, även om jag aldrig har hört talas om contagious huvudvärk. Och jag har kört slut på mina TreoComp, vilket förargar mig en smula. Igår ringde jag VCT för att be om nytt recept, men min läkare var förstås inte i tjänst förrän nästa vecka. Och Gud förbjude att någon annan läkare skulle skriva ut sådana preparat. Risken finns ju att jag hade blivit beroende, börjat langa eller ännu värre, fått syra-hallisar och försökt flyga från andra våning. Hade förstås kunnat ”ringa en vän”, som hade kunnat skriva ut dem mot tandvärk eller något annat småobskyrt, men jag gillar inte att höra av mig till folk endast då jag vill ha något.


Dagen fortsatte med lite shopping. Jag hade fått ett erbjudande från Lindex om 25 % rabatt på hela köpet, så jag tänkte handla lite julklappar. Väl där upptäckte jag att jag självfallet åkt ifrån det fina vykortet, med den alldeles särskilt speciella och jätteindividuella rabattkoden, så det var bara att vända. När jag var tillbaka gjorde jag som vanligt, dvs. handlade en massa saker som jag inte visste att jag behövde (innan jag var i affären alltså). Men vafan, det gick på drygt 1500, och det måste ju ses som en god affär;-) Med tanke på att jag hade fått rabatt alltså. Vanligtvis är jag urusel på att handla på rea eller utnyttja erbjudanden. Förvisso handlar jag tämligen sällan på Lindex och de butiker jag tycker om har sällan erbjudanden. Och om de råkar ha det så blir man ändå ruinerad *s*


Hur som helst, jag fick ihop en del julklappar, och det känns ju rätt skönt. Dock är jag ännu inte klar på långa vägar. Nu när man skaffat sambo så har man fått ett gäng till att handla åt. Antar att det är så det är, men det är förbannat stressande. Min salige make hade knappt någon familj i livet, så det gjorde ju saken betydligt enklare. Missförstå mig rätt, tack! Jag handlar mer än gärna julklappar till hans familj. Och, jag önskar förstås inte livet ur någon! En annan sak som gjorde Christmas enklare var förra året, då jag och min bästa väninna drog till Thailand med ett par killkompisar. Vi hade tänkt ta en favorit i repris i år, men hon köpte ett hundsläp och jag måste isolera en sidovind. Det är ju nästan lika kul.  




  

Jag har i alla fall påbörjat inslagningen av de inhandlade klapparna, men inte heller det är något jag är klar med på långa vägar. Ett par paket är färdiga, men de flesta väntar på den sista finishen. Än så länge har jag bara kombinerat ihop en massa snygga julklappspapper. Present/julklappspapper är en liten fetisch. Jag har över 40 rullar med olika mönster. Och jag har inte för avsikt att räkna de olika banden och allt annat tillhörande fix. Men det är rätt kul att ge bort fina paket:-) Även om de rivs sönder. Men det är så det är med mycket. En massa tid och energi, som är bortkastat i ett ögonblick. Julen personifierad.

  


Nu är det dags för mig att mata mina rådjur (ett återkommande tema). När jag tittade ut genom fönstret nyss stod där stammisar och tittade jävligt uppfordrande på mig. Bara att palta på sig kläder och ge sig ut i kylan.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catta - 26 april 2011 22:46

Ett litet blogginlägg om försvinnande påsklov, getingar, grillning, kattspyor, fästingar, Moët och lite annat...             Sedär ja, då har man äntligen hunnit läsa Ulricehamns Tidning från lördagen den 23:e april. It’s safe to say att j...

Av Catta - 4 april 2011 19:32

Återigen har jag lyst med min frånvaro, och jag känner stor empati för mina fans som tvingats gå igenom denna prövning. Att inte få ta del av mina tankar och funderingar kring essentiella frågor måste ha genererat en enorm känsla av hopplöshet och ap...

Av Catta - 26 februari 2011 10:36


Beware: brevis esse laboro, obscurus fio... typ... i ett nötskal :-P   Har varit lite off the grid (fast med bekvämligheter) ett tag när det gäller bloggande. Detta på grund av randiga skäl och rutiga orsaker. Mycket har hänt sedan mitt senaste a...

Av Catta - 21 januari 2011 20:26

Denna arbetsdag var inte lika bra som föregående, due to skolkande elever. Emellertid tänker jag inte hänga läpp för det då det inte är jag som personligen drabbas. För egen del så är det väldigt lugnt och stillsamt, för att inte säga fördelaktigt fö...

Av Catta - 20 januari 2011 16:20

                        Torsdag eftermiddag och arbetsveckan är nästan slut:-) Jag kan inte begripa var tiden tar vägen (Signe, 87).  Tycker det känns som att det mest är måndag och fredag hela tiden, ā la Groundhog Day. Ämnar babbla några rader o...

Ovido - Quiz & Flashcards