Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Samtal från andra sidan och grönsakshackande

Av Catta - 8 december 2010 16:23

Diverse skitprat...


Jag är sannerligen ingen flitig bloggare. Det känns som att det finns så lite tid. Jag hade kanske kunnat skriva något under något av mina otaliga klarvaken-mitt-i-natten-tillstånd, men då sitter jag mest och surar över sömnlösheten. Inatt har inte varit något undantag.


Och apropå lite tid; inatt ringde min gamle far för att berätta att han var på väg, i segelbåt, till Korea (Nord eller Syd är lite oklart). Destinationen i sig är inte särskilt märklig i sammanhanget eftersom han varit där ett antal gånger tidigare. Vad som gjorde det hela lite märkligt var att min far körde kemtankers, och inte några jäkla optimistjollar. Och att han är död.   



 Sedan talade jag med min make om att byta bil, men han tyckte jag skulle vänta till våren. Varför framgick inte riktigt. Det är inte heller så underligt, han har säkert sina reasons. Men han är också död, vilket gör den realistiska konversationen lätt besynnerlig.


Tycker att det är lite elakt av min hjärna att spela sådana spratt. Det är så förbaskat verkligt så när man vaknar tror man för en nanosekund att båda är i livet. Nåväl, ska inte gnälla mer om det. Mitt undermedvetna har väl sannolikt samma sjuka galghumor som mitt vanliga medvetande.



Kollade sedan mobilen. More good news. Min sambo hade lyckats parkera bilen på en åker på väg till jobbet. Men det var i alla fall inget sms från andra sidan:-)

Dagen fortsatte ungefär som vanligt. Var och jobbade. Hade utvecklingssamtal och snackade lite skit med närmsta kollegorna. Sedan åkte jag till Granngården och köpte Renfor till Rådjuren. Jag har efter moget övervägande kommit fram till att jag inte endast kan föda dem med morötter och äpplen eftersom jag då blir ruinerad. Nu har jag flera familjer här och sammantaget är de mellan 9-10 stycken. Här om dagen i avisan hade någon skrivit en insändare om hur synd det var om rådjuren, och att denne inte ville se fler utmärglade/halvdöda/döda djur, som det var förra vintern. Jag håller med henne. ”Mina” rådjur är rätt mätta. Ett par av dem har till och med valkar. Och mina harar går det heller ingen nöd på. Jag anser förstås att det är var mans ansvar att ta hand om djuren, i synnerhet nu när det är svårt för dem.  När jag var på Granngården passade jag även på att köpa en ny fodertunna. Den är svart, kvadratisk och jättesnygg:-) Det finns inga ursäkter till att ha gräsliga föremål enligt min ödmjuka uppfattning.


Nu har jag ändå stått och hackat 19 Kg morötter. Och inte något av det är till mig. Har läst att Rådjuren behöver vänjas successivt  vid annan föda.






Och på tal om ingenting så har jag genom the grape wine fått höra att det är lämpligt att köra lugnt, använda blinkers och säkerhetsbälten, samt se till att bilen inte har några uppenbara fel. Åtminstone fram till årsskiftet ;-)

 
 
Ingen bild

Christopher

9 december 2010 13:47

Ibland så jobbar det undermedvetna för högtryck och speciellt i dessa tider. Sedan fick det väl det undermedvetna en liten "push" av den något "feladresserade" reklamen.

Catta

9 december 2010 17:35

Posten som var till Fred upptäcktes först senare under dagen. Ibland är det så. Man får många påminnelser på en och samma dag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catta - 26 april 2011 22:46

Ett litet blogginlägg om försvinnande påsklov, getingar, grillning, kattspyor, fästingar, Moët och lite annat...             Sedär ja, då har man äntligen hunnit läsa Ulricehamns Tidning från lördagen den 23:e april. It’s safe to say att j...

Av Catta - 4 april 2011 19:32

Återigen har jag lyst med min frånvaro, och jag känner stor empati för mina fans som tvingats gå igenom denna prövning. Att inte få ta del av mina tankar och funderingar kring essentiella frågor måste ha genererat en enorm känsla av hopplöshet och ap...

Av Catta - 26 februari 2011 10:36


Beware: brevis esse laboro, obscurus fio... typ... i ett nötskal :-P   Har varit lite off the grid (fast med bekvämligheter) ett tag när det gäller bloggande. Detta på grund av randiga skäl och rutiga orsaker. Mycket har hänt sedan mitt senaste a...

Av Catta - 21 januari 2011 20:26

Denna arbetsdag var inte lika bra som föregående, due to skolkande elever. Emellertid tänker jag inte hänga läpp för det då det inte är jag som personligen drabbas. För egen del så är det väldigt lugnt och stillsamt, för att inte säga fördelaktigt fö...

Av Catta - 20 januari 2011 16:20

                        Torsdag eftermiddag och arbetsveckan är nästan slut:-) Jag kan inte begripa var tiden tar vägen (Signe, 87).  Tycker det känns som att det mest är måndag och fredag hela tiden, ā la Groundhog Day. Ämnar babbla några rader o...

Ovido - Quiz & Flashcards