Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Utvandrarna var on to something...

Av Catta - 23 november 2010 13:27

  Winter Wonderland   


Idag startade jag dagen med att skotta snö i ca en och en halv timma. Det hade kanske inte behövt ta fullt så lång tid, men jag kände mig nödgad att skotta lite gångar åt katterna och rådjuren också. Rådjuren stod för övrigt ungefär 15 meter ifrån mig och åt äpplen samtidigt som de iakttog mig lite småskeptiskt under min work-out. Men, för att vara vilda djur är de förvånansvärt tama. Säkerligen var det samma rådjur som i fjol tyckte att det var en god idé att vila på min veranda. På min dörrmatta. Den gången fick jag pulsa genom snön i nya stövlar och gå in genom pannrummet. Men vad gör man inte för de söta bambisarna  


Dagen fortsatte sedan med svensklärarmöte, äskanden, hemmagjord paj och diverse bokinköp.  Dessvärre var engelsklärarnas konferens samma tid och då jag inte besitter förmågan att celldela mig fick jag helt enkelt gå på det möte jag först fick nys om. Efter det pinnade jag ner till gossarna på Industri och lade mig i hur kurserna för kommande läsår bäst bör läggas, med hänsyn till eleverna. Vi kom också fram till att det kunde vara en god idé om jag tog kursen ”Människan i industrin”. Men det återstår att se.


Efter kneget kanade jag och bilen ner till Willys för att handla 6 kg äpplen och 6 kg morötter. Ja, inte till mig då alltså, utan till rådjuren. Säger som en vän till mig en gång sa: ”den enda grönsak jag äter är salladsbladet på hamburgaren”. Lätt överdrift, men inte helt far off. Snart ska jag försöka rätta lite, ringa lite föräldrasamtal, svara på mail och planera lite lektioner. Men först ska jag ut och skotta för andra gången.


Det har kommit mer än en dm snö till och jag sabbade nog inte ryggen tillräckligt i morse. En vän sa till mig: ”Jag trodde du hade sambo. Har du ingen pondus?” Sambon pep iväg okristligt tidigt i morse, men behöver det skottas fler gånger idag så kan du vara jävligt säker på att det inte är jag som håller i skyffeln. Förra året sa jag ”en sådan här vinter till och jag säljer huset och sätter mig i en hyreslägenhet”.  Tanken finns kvar men det känns som att jag kanske först borde investera i en fyrhjuling med skottarblad, istället för årets Thailandsresa. Men vi får se. Sannolikt emigrerar jag istället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catta - 26 april 2011 22:46

Ett litet blogginlägg om försvinnande påsklov, getingar, grillning, kattspyor, fästingar, Moët och lite annat...             Sedär ja, då har man äntligen hunnit läsa Ulricehamns Tidning från lördagen den 23:e april. It’s safe to say att j...

Av Catta - 4 april 2011 19:32

Återigen har jag lyst med min frånvaro, och jag känner stor empati för mina fans som tvingats gå igenom denna prövning. Att inte få ta del av mina tankar och funderingar kring essentiella frågor måste ha genererat en enorm känsla av hopplöshet och ap...

Av Catta - 26 februari 2011 10:36


Beware: brevis esse laboro, obscurus fio... typ... i ett nötskal :-P   Har varit lite off the grid (fast med bekvämligheter) ett tag när det gäller bloggande. Detta på grund av randiga skäl och rutiga orsaker. Mycket har hänt sedan mitt senaste a...

Av Catta - 21 januari 2011 20:26

Denna arbetsdag var inte lika bra som föregående, due to skolkande elever. Emellertid tänker jag inte hänga läpp för det då det inte är jag som personligen drabbas. För egen del så är det väldigt lugnt och stillsamt, för att inte säga fördelaktigt fö...

Av Catta - 20 januari 2011 16:20

                        Torsdag eftermiddag och arbetsveckan är nästan slut:-) Jag kan inte begripa var tiden tar vägen (Signe, 87).  Tycker det känns som att det mest är måndag och fredag hela tiden, ā la Groundhog Day. Ämnar babbla några rader o...

Ovido - Quiz & Flashcards