Alla inlägg under november 2010

Av Catta - 23 november 2010 13:27

  Winter Wonderland   


Idag startade jag dagen med att skotta snö i ca en och en halv timma. Det hade kanske inte behövt ta fullt så lång tid, men jag kände mig nödgad att skotta lite gångar åt katterna och rådjuren också. Rådjuren stod för övrigt ungefär 15 meter ifrån mig och åt äpplen samtidigt som de iakttog mig lite småskeptiskt under min work-out. Men, för att vara vilda djur är de förvånansvärt tama. Säkerligen var det samma rådjur som i fjol tyckte att det var en god idé att vila på min veranda. På min dörrmatta. Den gången fick jag pulsa genom snön i nya stövlar och gå in genom pannrummet. Men vad gör man inte för de söta bambisarna  


Dagen fortsatte sedan med svensklärarmöte, äskanden, hemmagjord paj och diverse bokinköp.  Dessvärre var engelsklärarnas konferens samma tid och då jag inte besitter förmågan att celldela mig fick jag helt enkelt gå på det möte jag först fick nys om. Efter det pinnade jag ner till gossarna på Industri och lade mig i hur kurserna för kommande läsår bäst bör läggas, med hänsyn till eleverna. Vi kom också fram till att det kunde vara en god idé om jag tog kursen ”Människan i industrin”. Men det återstår att se.


Efter kneget kanade jag och bilen ner till Willys för att handla 6 kg äpplen och 6 kg morötter. Ja, inte till mig då alltså, utan till rådjuren. Säger som en vän till mig en gång sa: ”den enda grönsak jag äter är salladsbladet på hamburgaren”. Lätt överdrift, men inte helt far off. Snart ska jag försöka rätta lite, ringa lite föräldrasamtal, svara på mail och planera lite lektioner. Men först ska jag ut och skotta för andra gången.


Det har kommit mer än en dm snö till och jag sabbade nog inte ryggen tillräckligt i morse. En vän sa till mig: ”Jag trodde du hade sambo. Har du ingen pondus?” Sambon pep iväg okristligt tidigt i morse, men behöver det skottas fler gånger idag så kan du vara jävligt säker på att det inte är jag som håller i skyffeln. Förra året sa jag ”en sådan här vinter till och jag säljer huset och sätter mig i en hyreslägenhet”.  Tanken finns kvar men det känns som att jag kanske först borde investera i en fyrhjuling med skottarblad, istället för årets Thailandsresa. Men vi får se. Sannolikt emigrerar jag istället.

Av Catta - 23 november 2010 00:35

Det är frågan.


Jag har förstått att alla som är något eller någon bloggar. Först trodde jag att det var ett sätt för somliga att få lite uppmärksamhet. Eller rättare sagt, försök till att få lite uppmärksamhet. För i ärlighetens namn, är det inte att betrakta som smått narcissistisk att inbilla sig att andra är jättespända på vad just du (och numera jag) har att säga? Men vafan, kan ni så kan jag.


Efter vad jag förstår så bloggar många för sin egen skull. Som en dagbok liksom (tror till och med att vårt nya kommunalråd har uttryckt sig slikt, så då måste det ju vara okej). Det är, hur som haver, något som tilltalar mig. Jag är dock inte så säker på att det tilltalar andra att jag funnit detta tidsfördriv. But fear not, jag ämnar inte avslöja något om någon och/eller hans/hennes förehavanden. Åtminstone inte i direkta ordalag;-)


Däremot kan jag avslöja något om mig själv; nämligen att jag inte är så principfast som jag trodde mig vara. Idag gjorde jag något som jag länge tagit gift på att jag aldrig skulle göra. Det är inte speciellt intressant i sig, men vad jag svurit på att never-ever göra, var att bli blond. Jag har varit rått-blond, rödhårig, brunett och goth-svart men aldrig blond. Disco-brud-stilen har inte varit min grej. Men nu har jag gjort det. Nu är jag det. Eller nja, inte helt.


Stackars tjejen som skulle utföra min metamorfos fick under lite lätta olaga hot veta att hell hath no greater fury than a bimbo-blond jag. Men hon lyckades med stålbadet. 3 timmar, två koppar kaffe och en jäkla massa tedious kallprat tog det, men jag blev i alla fall nöjd med resultatet. Nu återstår det bara att se om klyschan stämmer. Ska bli roligt att se hur mycket roligare jag kommer att ha.


Nu är tiden ur led och det är hög tid att lägga sig, ty i arla morgon ska vi ägna tid åt äskanden. Något som känns som time synnerligen well spent, med tanke på kommunens ekonomi.


Over and out


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards